קידוח וניסור בטון – עקרונות שכל אחד צריך להכיר

שירותי ניסור וקידוח בטון הולכים ותופסים חלק נכבד כמעט בכל שיפוץ או בנייה של מבנה אך ככל שהשירות הולך ומתפשט, כך אפשר להבחין במחסור חמור בידע של הצרכן הממוצע.

לפניכם עקרונות להזמנת שירותי קידוח וניסור בטון שכל אחד פשוט חייב להכיר על מנת להבטיח את התמורה הטובה ביותר לכספו וחשוב מכך, להבטיח את בטיחות העבודה.

קידוח וניסור בטון – רקע

אם אתם נמצאים בתהליך של בניית מבנה חדש או אפילו בזמן שיפוצים, סבירות גבוהה שבוודאי שמעתם על שירותי ניסור וקידוח בטון, וסיכוי סביר עוד יותר שלא ממש הבנתם מה רוצים מכם, מה מטרת השירות ואיך לבחור את המנסר או הקודח המושלמים עבורכם.

לפי אתר 'פרו בטון' המתמחים בקידוח וניסור בטון, הסיבה היא שבעבר מדובר היה בשירות נדיר אך בתקופה האחרונה קיים ביקוש הולך וגובר, וכפי שזה נראה, הביקוש הזה רק ילך ויעלה.

הסיבה המרכזית לכך היא שבעשורים האחרונים חלו שינויים באופן בניית המבנים במדינת ישראל ובעוד שבעבר חומר הגלם השולט בבנייה היו בלוקים ולבנים רגילים, כיום המבנים המודרניים מורכבים מכמות הולכת ועולה של בטון, עד כדי כך שלעתים אף כל המבנה עשוי בטון.

הרצון ליצור מבנים חזקים יותר מאי פעם שיעמדו במבחן הזמן או חלילה ברעידת אדמה, יחד עם הצורך לבנות מרחבים מוגנים (ממדים) בכל דירת מגורים, הביאו לכך שכמעט כל שינוי רציני במבנה מחייב שבירה של בטון.

בטון כידוע הוא חומר גלם קשוח במיוחד והשבירה שלו איך לומר, לא הדבר הכי קל ומה גם שאם שוברים בטון, קיים סיכוי לנזק כללי למבנה או לחלקו.

הגורמים הללו הביאו לפיתוח שיטה חדשנית שבמרכזה נעזרים בכלים חזקים במיוחד שחותכים את הבטון.

הבסיס של הכלים הללו הוא להב משונן שנע במהירות ופשוט חותך את הבטון. כדי להפוך את הלהב לחזק ועמיד כל כך, מוסיפים לו שכבה של שבבי יהלום שמשדרגים את החוזק והופכים אותו לכזה שיכול לחדור אפילו את הבטון או הברזל העבים והחזקים ביותר.

צריכים להסיר קיר בטון או רק לפתוח בו חלון? הפתרון מצוי בשירותי הניסור. רוצים לקדוח פתח לצינור ביוב או מים? הפתרון מצוי בקידוח בטון.

על מה צריך להקפיד בהזמנת קבלן ניסור וקידוח?

עד כה העסק נשמע פשוט למגדי וכל מה שלכאורה צריך הוא לחתוך את הקיר, אך במציאות הדברים מעט מסובכים יותר.

בסופו של דבר אנו משתמשים בכלים מאוד חזקים ומסוכנים שיכולים לגרום נזק הן למפעילים והן למבנה כולו.

לכן ישנן מספר עקרונות שכל מי שמזמין קידוח או ניסור בטון חייב להכיר ולהקפיד ליישם אותן:

  1. התאימו את המנסר או הקודח למהות העבודה – אם ישנה עבודה מורכבת, העדיפו חברה מנוסה עם כלים מתאימים שתספק לכם ביטחון מלא. מצד שני, אם יש עבודה קטנה, עדיף בדרך כלל להזמין קודח או מנסר עצמאי שיכול לספק את אותה תמורה בפחות כסף.
  2. לא משנה את מי הזמנתם, תמיד בדקו וודאו שהוא עובד לפי כללי בטיחות ושיש לו ביטוח עבודה מלא.
  3. במצבים של ניסור או קידוח במקומות רגישים עם תשתיות בתוך הבטון או כאשר מדובר במבנה תומך, חשוב להיוועץ במהנדס.
  4. בנוסף לאמור מעלה, חשוב לנתק את כל נקודות החשמל, המים, תקשורת, גז וכל תשתית אחרת באזור הקידוח או הניסור.
  5. הניסור או הקידוח הם רק החלק הראשון בעבודה וצריך לזכור שצריך גם לפנות את הבטון החתוך באופן מסודר. בדקו שהצעת המחיר שקבלתם מתייחסת לריסוק חלקי הבטון ולפינוי שלהם.
  6. השוו מספר הצעות מחיר של חברות ומנסרים מומלצים. אתם יכולים להיות מופתעים מהשונות שבין בעלי המקצוע. שימו לב שלעיתים לשונות הזאת אין קשר לשירות, לכלים או למקצועיות.
  7. על מנת להפעיל את המסורים והמקדחים, יש צורך בחשמל תלת פאזי. בדקו שיש לכם שקע כזה ואם לא, עליכם להזמין מנסר או קודח עם גנרטור מתאים.
  8. במקרים רבים הניסור צריך להיות מלווה בפעולות נוספות כמו שימוש במנוף או טרקטור. וודאו זאת מראש כדי להימנע מתשלום מחירים מופרזים.
  9. בדקו את בעל המקצוע ובקשו שיפנה אתכם למספר ממליצים.
  10. חתמו על הסכם ברור שמתייחס למהות העבודה, זמן הביצוע, מה היא כוללת וכמובן באיזו עלות.

אנו סבורים שיישום הכללים הללו ישפר את הסיכוי שלכם ליהנות משירות מקצועי ואמין, ולעתים אפילו תוך חיסכון משמעותי במחיר.

Rate this post