ניסור קורת בטון

ניסור קורת בטון – בואו ללמוד על קורת הבטון, איך מנסרים אותה ומתי אסור לנסר!

 

במדינת ישראל, מדינה שבה תקנות הבנייה מחייבות בנייה יציבה הכוללת ממ"ד, מרחב מוגן דירתי, הבטון הוא אחד מהחומרים הפופולאריים ביותר בענף הבנייה.

ניסור קורות הבטון היא עבודה שונה מאשר ניסור של קירות בטון, תקרות בטון או משטח בטון. זוהי עבודה מורכבת ומאתגרת הדורשת שימוש בכלים מקצועיים, ידע, ניסיון וזהירות רבה. ביצוע ניסור של קורת בטון באמצעות בעלי מלאכה לא מקצועיים ולא מיומנים עלול לגרום לפגיעה בשלד המבנה, ביציבות המבנה, לגרום לנזקים לרכוש ולעתים אף לעלות בחיי אדם.

חברת "ניסור ישראל" מבצעת עבודות של ניסור קורת בטון  מתוך שימוש בציוד ייחודי ועדכני ומתוך ידע וניסיון של שנות עבודה רבות. אנו מבצעי עבודות של ניסור בטון ביעילות, במקצועיות וברמת מחירים נוחה ואטרקטיבית.

 

מהי קורת הבטון ומה תפקידה?

קורת בטון היא רכיב בניין בסיסי שתפקידו הוא לשאת בעומסים של המבנה, למנוע קריסה, להיות חלק משלד המבנה ולשמור על יציבות המבנה.

הקורה היא אלמנט קשיח הנשען על שני סמכים בצורה אופקית ואשר מתנגד לכוחות הפועלים עליו. הכוחות הפועלים הם הכוחות הנובעים מעומסי הבניין היוצרים בקורה מאמצי כפיפה וגזירה הגורמים לחלק התחתון של הקורה להימתח ולחלק העליון שלה להילחץ.

קורת הבטון עשויה משני חומרים בטון מזוין ופלדה כאשר כל אחד מהחומרים נותן מענה לסוג אחר של מאמץ, ללחיצה ולמתיחה. הבטון עומד בפני לחיצה והפלדה עומדת בפני מאמצים של מתיחה וביחד הם מעניקים את החוזק ואת היציבות הנדרשים לשלד הבניין.

רוב הקורה עשויה מבטון וחלק קטן ממנה עשוי ממוטות פלדה אשר כלואים בתוך הבטון. מוטות הפלדה, הנקראים בשפה המקצועית מוטות הזיון, מונחים בחלק העליון של הקורה או בחלק התחתון בהתאם לאותו החלק בקורה הצפוי להימתח בעקבות הלחצים המופעלים על הקורה.

ניסור קורת הבטון דורש ידע רב  וניסיון רב שנים בתחום ניסור הבטון, כלים ייעודיים ובעיקר הקפדה על הבטיחות. כל עבודה של ניסור קורות הבטון עלולה לערער את שיווי המשקל של המבנה, לפגוע ביציבות שלו ובמקרים חמורים אף להביא לקריסת המבנה. לא כל קבלן ניסור יודע לבצע ניסור של קורת בטון. תהליך העבודה כולל ייעוץ מקצועי כדי לוודא שהניסור לא יפגע במעטפת הבניין, ביסודות או ביציבות שלו.

במהלך עבודת הניסור של קורת הבטון נוצרות רעידות בקירות הבניין המגיעות עד ליסודות. אם הבניין לא מספיק חזק לשאת את הרעידות או שהוא קרוב מדי לבניין הסמוך חובה להתייעץ עם מהנדס בניין ולעתים ימליץ המהנדס על פתרונות חלופיים.

 

מתי מסוכן לנסר קורות בטון?

במבנים בהם יש חוסר יציבות מבנית אשר נגרמה כתוצאה מהזנחה או כתוצאה מליקויי בנייה. בנייני עמודים ישנים שבין היסודות שלהם אין פלטה מחברת חשופים לנזקי הגשמים, וכך לאט לאט, במשך עשרות שנים מחלחלים מי הגשמים אל תוך יסודות המבנה, פוגעים בבטון ובמוטות הזיון העשויים מפלדה וכתוצאה מכך נוצרת קורוזיה. הקורוזיה מתפשטת וגורמת לאי יציבות של המבנה, אי יציבות אשר מחליש את העמידות של המבנה כולו. ניסור קורות בטון בבניינים בעלי חוסר יציבות מבנית עלול לזעזע את הבניין מהר או אפילו לאט, אך בשני המצבים הבניין עלול לקרוס.

בבניינים ישנים או חדשים בעלי ליקויי בנייה. תכנון לא נכון של יסודות המבנה ושל קורות התמיכה עלול לגרום לחוסר יציבות מבנית, אם כי זוהי תופעה די נדירה. במצבים אלו ניסור חובבני של קורות הבטון עלול לפגוע בקירות ולהביא לקריסת במבנה.

בבניינים ישנים מאוד אשר נבנו מחומרי בנייה חלשים, חומרים שאינם עמידים בפני זעזועים ורעידות. ניסור קורת הבטון מייצר תמיד ויברציות ורעידות בתדרים גבוהים העלולים להתפשט על קירות המעטפת, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר במבנים העשויים מחומרי בנייה חלשים. בניסור קורת בטון במבנים בעלי חולשה מבנית יופיעו מיד סדקים חיצוניים ופנימיים העלולים למוטט את הקירות ובמקרים חמורים להביא לקריסת המבנה.

כאשר הרעידות של מכונות הניסור עלולות לסכן גם את הבניינים הסמוכים. כאשר קיימת צפיפות גבוהה בין המבנה שבו מתבצעת עבודת ניסור לבין המבנים הסמוכים, גם המבנים הסמוכים עלולים להיפגע. במקרים אלו חשוב לבדוק מה מידת הקרבה בין הבניינים ומהן הסכנות העלולות להיווצר כתוצאה מעבודת הניסור. אם מהנדס בניין מוסמך יחליט כי קיימת סכנה למבנים הסמוכים כתוצאה מעבודות הניסור, חיתוך הבטון יצטרך להתבצע בדרכים אחריות.

ניסור קורת בטון אינה עבודה של חובבנים. עבודות הניסור טומנות בחובן סכנות רבות ורק ניסור המתבצע על ידי חברה מקצועית, ותיקה המצוידת בכלי העבודה המתאימים ימנע את הסכנות ויבצע עבודת ניסור ברמת גימור גבוהה. צוות העובדים בחברת "ניסור ישראל" ביצע אינספור עבודות של חיתוך וניסור קורות בטון בהצלחה, הוא יצליח לבצע היטב גם את העבודה שלכם.

 

ניסור קורת בטון - מהם כלי העבודה הפופולאריים?

ענף הניסור והקידוח בחומר הבטון התקדם מאוד בשני העשורים האחרונים. כיום ישנם מספר כלים המשמשים לניסור ולקידוח בחומר הבטון, והמכנה המשותף לכולם הוא השימוש בחומר היהלום. חומר הבטון הוא אחד החומרים החזקים בענף הבנייה וכדי לחתוך אותו יש צורך בחומר חזק יותר, ביהלום. היהלומים המשמשים לתעשייה שונים מהיהלומים המשמשים לשיבוץ בתכשיטים, הם דחוסים בלחץ פחמן, הם חזקים ועוצמתיים וציפוי הדיסק ביהלומים מאפשר לחתוך גם בחומר הבטון הקשה בקלות, במהירות, בדייקנות וללא לכלוך ואבק רב.

מסור שרשרת לחיתוך בטון מגיע עם להבים במידות שונות, כאשר כל סוג של להב מצופה ברסיסי יהלומים לתעשייה. השימוש במסור שרשרת משמש לחתכים עמוקים וארוכים כמו ניסור כבישים, ניסור גשרים, ניסור עמודי בטון וניסור קורות בטון.

מסור דיסק היהלום מגיע עם דיסק המצופה ברסיסי יהלומים והוא מתאים לעבודות חיתוך הדורשות דיוק מרבי. היתרון הגדול של העבודה עם דיסק היהלום הוא שהניסור אינו פוגע בקירות המבנה ואינו מסכן את יציבות המבנה. כאשר קורת הבטון היא בעובי קטן או בינוני,  משתמשים בדיסק היהלום.

ניסור בטון בכבל יהלום – כבל היהלום הוא כבל פלדה חזק מאוד השזור בחרוזי יהלומים. השימוש בכבל הבטון נעשה לעבודות גדולות ומורכבות כמו למשל חיתוך של קורות בטון. לעתים בעת השימוש בכבל היהלום נדרשת מעורבות של מפקח מוסמך שיפקח שיציבות המבנה לא תיפגע.

מסור מסילה – על גבי מסילה מרכיבים מסור שבקצהו מורכב דיסק יהלום. מסור המסילה מיועד לשימוש בקורות בטון או במשטחי בטון שבהם אין אפשרות להשתמש בכלים אחרים. למסור המסילה יש מספר יתרונות, רמת הדיוק שלו גבוהה, הוא מאפשר חיתוכים עמוקים,  מבצע חיתוך חד וחלק ללא אבק רב וכמעט ללא פסולת, העבודה אתו מתבצעת בשלט רחוק ולא באופן ידני, ולכן הוא בטוח יותר למפעיל ומגן עליו.

אולי יעניין אתכם?

ניסור בטון מחיר

העבודה בכלים המיועדים לניסור בקורת הבטון היא עבודה של מקצוענים הדורשת ידע בתפעול כלי העבודה הייחודיים כדי שהעבודה תתבצע ברמה גבוהה וללא גרימת נזקים למבנה ולסביבה.  חברת "ניסור ישראל" מצוידת בכל הסוגים של כלי העבודה הייעודיים ויודעת להתאים לכל סוג של עבודה ולכל עובי של קורת הבטון את כלי העבודה המתאים. אם אתם מחפשים עבודה של מקצוענים, הגעתם לכתובת הנכונה!

5/5 - (5 votes)

שאלות תשובות

icon

ניסור קורת בטון היא עבודה מורכבת ומאתגרת הטומנת בחובה סכנות וסיכונים. עבודה לא מקצועית עלולה לפגוע ביציבות המבנה, בעמידות שלו ובמקרים חמורים אף להביא לקריסת המבנה. את העבודה מבצעים באמצעות כלים מיוחדים המאפשרים לנסר את הבטון בדרך קלה, מהירה ודייקנית.

icon

לא. ניסור קורות הבטון היא עבודה מאתגרת הרבה יותר מאשר ניסור של כל משטח בטון אחר. קורות הבטון נושאות את עומס הבניין ועבודה לא מדויקת עלולה לגרום לנזקים לרכוש, לפגוע בבני האדם ולעתים אף להביא לקריסת המבנה.

icon

לא. יש מצבים שבהם אסור לנסר את קורות הבטון כמו בבניינים העשויים מחומרים חלשים, בבניינים ישנים מאוד או בבניינים בעלי ליקויי בנייה. חברת "ניסורלי" צברה ידע רב. היא תדע לאבחן מתי אפשר לנסר את קורת הבטון ומתי אסור לנסר אותה.